לפגישת יעוץ עם ד"ר צבר
צור קשר

בוטוקס צדי העין

היי ד"ר שאלתי שאלה לפני יומיים (בוטוקס בצדי העיניים) וענית לי. תודה על תשובתך . (להזכירך שאלתי הייתה לגבי עיסוי קטן מאד שעשיתי בצדי העיניים מיד לאחר הטיפול ע”מ לרכך את הנקודות הבולטות שנוצרו ולהספיג את החומר. דאז חשבתי שזה טוב. אח"כ למרבה חרדתי קראתי באינטרנט שזה אסור כי זה עלול לגרום לנדידת החומר ולשתק שרירים אחרים (אוף! למה לא אמרו לי זאת שם? וביקשתי מהם הנחיות!) . שאלתי האם ייתכן שפגעתי בעין/עפעף/גבה או בשרירי החיוך? שמשהו מאלו ישתתק לפתע או יצנח? ענית שזה יכול לקרות אך הפיך. שאלותיי כעת: סטטיסטית מה הסיכוי לסיבוכים לאור מה שתיארתי? ואם כן (חלילה וחס) תוך כמה זמן הם עלולים להופיע? (מאיזה שלב אחרי הטיפול אפשר לנשום ולהירגע ולומר לעצמי שאם הכל בסדר עד כה, אז כנראה שכבר לא ייקרה כלום?) הרבה הרבה תודה ♥

אין לי אפשרות לדעת בוודאות שלא תהיינה השלכות למרות שלמשל צניחת עפעפיים כתוצאה מהזרקת בוטולינום טוקסין היא לא דבר שבשיגרה, אין קונצנזוס לגבי מספרים אך במאמרים מסוימים אפשר למצוא 1/100 (מקרה 1 על כל 100 מטופלים וזאת מבלי שבוצעו לחיצות אגרסיביות). בכל מקרה מדובר בתופעה חולפת כך שאת יכולה להייות רגועה לחלוטין. סיבוכים שכאלה יכולים להופיע כשבוע עד שבועיים לאחר הטיפול, נדיר שיותר מזה.

 

בברכה,
ד"ר דייויד צבר
שנה גודל פונט
שנה ניגודיות