לפגישת יעוץ עם ד"ר צבר

    צור קשר

    סוגיות מומחיות

    קיים בלבול רב בקרב הציבור הרחב בנוגע לתחום הרפואה האסתטית ולכן חשוב להבהיר:

    לא קיימת כיום התמחות אוניברסיטאית רשמית ברפואה אסתטית, כלומר רופא, בין אם הוא רופא כללי, רופא עור, פלסטיקאי או אחר, אינו יכול לרכוש את רזי הרפואה האסתטית בפקולטות לרפואה ולכן כאשר רופא מעיד על עצמו כעל "מומחה ברפואה אסתטית", זוהי הגדרה בעייתית שאין לה בסיס אקדמאי. במקרה זה, ההגדרה "מומחה" נשענת על התמקצעות בתחום סציפי זה, בדיוק כפי שרופאים אחרים מעידים על עצמם כמומחים לבעיות גדילה, מומחים להפרעות אכילה או מומחים לבעיות שינה.

    בניגוד למה שנהוג לחשוב, זהו תחום או ענף רפואי נפרד ושונה מכירורגיה פלסטית ומרפואת עור, שמטרתו היא לתת מענה לצרכיהם האסתטיים של המטופלים ולשפר את שביעות רצונם מהמראה החיצוני שלהם וזאת באמצעות טיפולים לא ניתוחיים.

    ענף זה חובק את כל סוגי הטיפולים הרפואיים האסתטיים למעט ניתוחים, כאשר טיפולי הזרקות בוטוקס או חומרי מילוי מהווים את הנתח העיקרי.

    המושג "רפואה אסתטית" הינו חדש יחסית והענף נמצא בהתפתחות מתמדת

      הוא נולד בעשור האחרון כתוצאה משילוב מספר גורמים:

    • מודעות שיא למראה האסתטי אצל נשים וגברים, בשילוב עם עלייה בתוחלת החיים וברמת החיים בעולם המערבי.
    • מודעות הולכת וגוברת לסיכונים ולסיבוכים הפוטנציאליים הכרוכים בטיפולים ניתוחיים, ההבנה שניתוח הוא טיפול של "אין ברירה אחרת" וכתוצאה מכך, גידול אדיר בביקוש לטיפולים אסתטיים שאינם כרוכים בניתוח.

    יותר ויותר רופאים מתחומים שונים, בארץ ובעולם, מתמקצעים בענף זה או עוברים הסבה מקצועית כפי שעבר ד"ר צבר, רופא כללי בעל רשיון עיסוק ברפואה בארץ ובאירופה אשר החל בזמנו להתמחות בגינקולוגיה, חזר לארץ ועבר הסבה לתחום זה: רופאי עיניים, גינקולוגים, רופאי עור, רופאים כלליים, רופאי משפחה, פלסטיקאים ואפילו רופאי שיניים ורופאים מתחומים רבים אחרים המעונינים להגדיל את הכנסותיהם. לא מעט מהפלסטיקאים אשר שלטו באופן מוחלט בתחום האסתטיקה עד להופעת הענף החדש ואשר הכנסתם ירדה כתוצאה מירידה משמעותית בביקוש לניתוחים ומעלייה דרסטית בביקוש לטיפולים לא ניתוחיים או לא פולשניים, החלו אף הם להתמקצע בתחום זה ואף שינו לאחרונה את שם האיגוד שכיום נקרא "האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית" כאשר המילה "אסתטית" נוספה רק לאחרונה.

    ענף הרפואה האסתטית פרוץ כיום כמעט לחלוטין. לא קיים שום גוף רשמי מטעם משרד הבריאות או מטעם ההסתדרות הרפואית אשר מהווה גורם מבקר או מפקח והמרפאות צצות כפטריות אחרי הגשם בכל חלקה טובה. כתוצאה מכך, קיימות לא מעט מרפאות בהן פועלים רופאים לא מנוסים במקרה הטוב ובהן מופעלים מכבשי לחצים על הלקוחות כדי לשכנעם ולשדלם לרכוש טיפולים אסתטיים כאלו ואחרים, חלקם לא יעילים וחלקם אף מזיקים. לא לכל הרופאים, תהא מומחיותם אשר תהא, הידע המתאים, הנסיון והכישרון.

    במקרים רבים, רופאים מומחים בתחום מסוים, משלבים במרפאתם טיפולים אסתטיים ומאחר ורוב התעסקותם בתחום התמחותם המקורי, איכות הטיפולים האסתטיים נפגמת בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת".

     

    מטופלים לפני ואחרי
    לפני
    אחרי
    לפני
    אחרי
    צפה בגלריה המלאה
    להתייעצות ולקביעת תור לפגישה עם ד"ר צבר
    אנחנו מבטיחים פרטיות מלאה.