לפגישת יעוץ עם ד"ר צבר

    צור קשר

    תדירות חידוש טיפולי בוטוקס

    כל המתעניינים בטיפול בוטוקס, מעונינים לדעת כל כמה זמן הם ידרשו להגיע אל המרפאה על מנת לחדש את טיפול הבוטוקס שלהם על מנת לשמר את התוצאה ולזכות בתוצאה אפקטיבית ומרשימה לאורך זמן. חשוב לדעת שהתוצאה עשויה להייות שונה מבחינת טווח ההשפעה שלה מאדם לאדם.  במאמר זה נתייחס לנתוני הרוב.

    חידוש טיפולי בוטוקס

    האם משתלם לנו לעבור טיפולי בוטוקס?

    יש אנשים שתוהים האם משתלם להם לעבור טיפולי בוטוליניום טוקסין (בוטוקס) באם הם צריכים לחדש טיפול זה כל מספר חודשים. התשובה מתבססת על העובדה שהבוטוקס הוא החומר היחיד בעולם שיודע פשוטו כמשמעו למחוק קמטים (קיראו עוד על החלקת קמטים).

    קמטים נוצרים כתוצאה מהתכווצות שרירים ורק בוטוליניום טוקסין יודע למנוע מהעור להתכווץ באזור המטופל. גדולתו של הטיפול טמונה לא רק בתוצאות המדהימות של הטיפול, אלא במיוחד טמונה בפן המניעתי שלו. מי שעוברים מספר טיפולים כאלה ברציפות, דוחים למעשה את הופעת הקמטים הקבועים שנים קדימה, לעומת מי שאינם עוברים את הטיפול.

    כאשר הטיפול מבוצע בידיים מנוסות, התוצאה המתקבלת טבעית לחלוטין ואף אחד בסביבתו של המטופל אינו יכול להבחין שמדובר בתוצאה של טיפול! עובדה זו יכולה לפחות באופן חלקי להסביר את המספרים הבלתי נתפסים של נשים וגברים  שחוזרים שוב ושוב למרפאה על מנת לשמר את התוצאה. כיוון שהתוצאה זמנית, כל מטופל חופשי להחליט אם הוא מעונין לחזור על הטיפול או לא. גם אצל אלו שמחליטים שלא לחזור על הטיפול, הקמטים בד"כ חוזרים למצב טוב יותר מהמצב בו היו טרום הטיפול.

    רשימה חלקית של טיפולים אפשריים בעזרת בוטוליניום טוקסין:

    אז כמה זמן טיפולי בוטוליניום טוקסין מחזיקים?

    טיפול בוטוליניום טוקסין מביא לתוצאה בעלת טווח ממוצע של  3-4 חודשים. הפרמטרים שישפיעו על תקופת הזמן בה הטיפול יחזיק מעמד לא ברורים לחלוטין, אך נראה שהגיל, מצב העור ותדירות ההזרקות של המטופל עד לאותו שלב, עשויים להשפיע. קיימת סברה שאורך הזמן בו החומר יעיל באזורי ההזרקה מתבסס על תבנית נרכשת של המוח וכאשר החומר מוזרק באופן קבוע מידי 3-4 חודשים לאורך זמן, קרוב לוודאי שאותה תבנית תוביל לכך שהמטופל יזדקק לחידוש החומר בגוף לאחר תקופה ארוכה בהרבה.

    נתונים מעניינים נוספים

    הנסיון מלמד שלאחר מספר טיפולים עוקבים, הזמן שעובר בין הטיפולים הולך ומתארך. מחקר של מגזין "דרמאטולוג'יק סרג'רי" מצא שכאשר הבוטוליניום טוקסין מוזרק בקביעות במהלך כעשרים חודשים לפחות, ניתן לחדש את הטיפול מדי 6 חודשים וקיימים גם רופאים שטוענים שלאחר פרק זמן מסוים של הזרקות ניתן להקטין את מינון החומר המוזרק ועדיין לזכות באותן תוצאות נפלאות.

    מדוע לעבור את הטיפול כל 3-4 חודשים?

    הזרקת בוטוליניום טוקסין מדי 3-4 חודשים, לפחות בטיפולים הראשונים, תביא לתוצאה טבעית ויפה שתישמר לאורך זמן ובו בזמן תשמש בסיס למניעת חזרתם של הקמטים או הופעתם של קמטים חדשים. כאשר האפקט פג, הקמטים חוזרים בהדרגה ווכיוון שההשפעה של הבוטוליניום טוקסין כה גדולה מבחינת נראות, יש לקחת בחשבון שלא קל לאנשים לראות את הקמטים חוזרים לאחר שאפקט החומר פג ובמיוחד לאור התוצאות הנפלאות שחוו מייד  לאחר הטיפול.