לפגישת יעוץ עם ד"ר צבר

    צור קשר

    העלמת קמטים במצח

    קמטים במצח

    אזור המצח הוא בד"כ אזור רחב ושטוח. העור המכסה את המצח מתקמט ומייצר קמטים בכל פעם ששריר המצח מתכווץ בעקבות תחושות ומצבי רוח שאנו חווים (הרמת גבות). קמטים אלו מכונים בשפה המקצועית, קמטי הבעה או קמטים דינאמיים. הקמטים במצח עלולים להופיע גם בגיל צעיר במיוחד. קשה מאוד לשלוט בתנועה של השרירים הגורמים להופעה של קמטים אלו. השריר המרכזי האחראי על הרמת הגבות ויצירת הקמטים במצח, נקרא "פרונטאליס". שריר זה מופעל, כמו שרירים אחרים בגוף, גם בזמן שאנו ישנים. גברים ונשים כאחד, בוחרים לבצע טיפולים אסתטיים שונים לטשטוש ושל העלמת קמטים במצח (או: העלמת קמטי הבעה), המסגירים את הגיל.

    הסיבות להופעת קמטים במצח

    חשיפה יומיומית לשמש אך גם לגורמים אחרים התורמים להזדקנות העור, גורמת להחרפתם של הקמטים במצח, עד כדי הפיכתם לקמטים קבועים ("מצח חרוש קמטים"). לאורך השנים, הופכים הקמטים במצח לעמוקים יותר וקבועים יותר והעור מאבד מגמישותו. חומרי מילוי שונים ובעיקר חומרים כמו בוטוקס, יכולים לסייע בטשטושם ובהעלמתם של קמטים אלו הפוגעים בתחושת הבטחון העצמי והנראות של רבים מאיתנו.

    במהלך עשרים השנים האחרונות תחום הרפואה האסתטית התפתח מאוד ונוספו פיתוחים ושכלולים רבים המאפשרים לבצע העלמת קמטי הבעה ואף למנוע היווצרותם של קמטים חדשים באמצעות שיטות טיפול פשוטות ובטוחות, ללא הצורך בניתוחים.

    העלמת קמטים במצח – כיצד זה מתבצע?

    נמצא כי הטיפול היעיל ביותר לקמטים באזור המצח הוא הזרקה של חומר הנקרא "בוטוליניום טוקסין" או באחד משמותיו המסחריים: "בוטוקס". בוטוקס הפך לשם דבר בתחום הרפואה האסתטית. זהו קומפלקס של חלבונים העוברים הפקה בתנאי מעבדה סטריליים ונחשב לחומר בטיחותי ביותר. כאשר החומר מוזרק במינון האופטימלי לאזור המצח, הוא מרפה את שריר הפרונטאליס וגורם לטשטוש ניכר של מראה הקמטים באזור המצח ואף למחיקתם. מינון מתאים של בוטוקס נקבע אצל כל מטופל ומטופלת המעוניינים לטפל בקמטוטים ובקמטים באזור המצח, בהתאם למיקומם ולאופיים של הקמטים וכן בהתאם לעוצמתם של השרירים במצח.

     תפקידו של הבוטוקס הוא להרפות את השרירים הגורמים לקמטי המצח ובכך להעלים את הקמטים ולמנוע חזרתם בעתיד תוך שמירה על מראה טבעי ואסתטי.

    במקרים בהם מתחילים להופיע קמטי הבעה במצח ובאזורים אחרים בפנים כבר בגיל צעיר, ההמלצה היא לבצע טיפול ראשוני מוקדם, אחרת אותם קמטי הבעה עלולים להפוך לקמטים קבועים ואז הטיפול בבוטוקס אמנם יעזור ויטשטש את הקמטים בצורה ניכרת, אך העלמתם תהייה קשה יותר ולעיתים אף בלתי אפשרית.

    יתרונותיו של טיפול העלמת הקמטים מהמצח באמצעות השימוש בחומרים כמו בוטוקס, הם רבים.

    הטיפול בבוטוקס הוא טיפול מהיר ומתבצע ללא הרדמה וללא כאבים. כבר לאחר מספר ימים ניתן לראות שיפור ניכר במצב הקמטים ולאחר כשבועיים רובם המוחלט ייעלמו.

    את טיפולי הבוטוקס באזור המצח ובאזורים אחרים בפנים מומלץ לבצע פעמיים עד ארבע פעמים בשנה, על מנת לשמר את התוצאה. ניתן לעבור טיפול בוטוקס באופן חד פעמי לפני אירועים כמו חתונה או פגישה חשובה.

    ניתן לקרוא עוד על מילוי קמטים ופיסול פנים.