הזרקת בוטוקס וחומצה הילרונית
| 1-12-2014 |
שלום רב, לפני 4 ימים הזריקו לי חומצה הילרונית בחריצים שבצידי האף, ובשפה העליונה, בנוסף הזריקו לי בחלק העליון של הפנים בוטוקס (בשלושה אזורים). ביום השלישי וגם היום כולי קמתי נפוחה, פתאום אני לא מרגישה את צידי האף- מרגישה שהאזור קצת רדום. השפתיים נפוכות וכיחולות (גם מעל השפה) הלחיים וצידי האף נפוחים ובנוסף החלק משהו שהכי מפריע לי שמשנה לגמרי את הפנים- החלק הפנימי של הגבות מאוד נמוך והחיצוני מאוד גבוה ועדיין גמיש וניתן להרימו. אני נראית כועסת ולא טבעית!!!
1 האם הגבה יכולה להתרומם עדיין? ז״א האם זה יכול להשתפר? אמרו שעד שבועיים זה מגיע למצב האופטימלי.
2. אם מצב הגבות לא ישתפר, האם ניתן לתקן את המצב?
3. האם הנפיחות טבעית ותשתפר?
4. האם ניתן באיזשהו דרך לשפר את המצב? זז ז״א האם המצב בלתי הפיך או ניתן לטיפול בזמן הקצר?
ד''ר דייויד צבר
הדבר הנכון לעשות כרגע הוא לפנות לרופא שטיפל בך. אינני יודע איזו חומצה היאלורונית הוזרקה לך (איזו רמת סמיכות) והאם היא מתאימה והאם המינונים מתאימים לאזורי ההזרקה. אני מקווה שמדובר בתופעות לוואי שיחלפו מהר מאוד אם כי קשה לי לקבוע בוודאות מאחר ולא בדקתי אותך. בכל מקרה תבצעי עיסויים בעיקר באזורים הרדומים. שטף הדם בשפתיים יחלוף אני מניח תוך כשבוע. לגבי הבוטוקס, תוצאה סופית אכן לאחר שבועיים. ברוב המקרים ניתן לתקן /לשפר (חומצה היאלורונית ניתן להמיס). תופעות כאלה לא אמורות להופיע אך זה לא אומר שאת צריכה להיכנס ללחץ. פני לרופא שטיפל בך והוא יבדוק אותך ויציע לך כיצד לפעול לשיפור המצב. במידה ובכל זאת תחליטי להגיע אלי, אצטרך לבדוק אותך לפני שאוכל לקבוע דבר מה.

בברכה,
ד"ר דייויד צבר